Sales Training met DiSC Analyse

Sales Training met DISC Personality Profile


Disc verkoop

 

DISC verkoop strategie planner

 

“Verhoog uw omzet door u aan te passen
aan de persoonlijkheid van uw klant.”

 

 

 

 


Kopen gaat over het nemen van een beslissing. Verkopen is dan ook de ontwikkeling en uitvoering van dit besluit. Verkopers worden geconfronteerd met de uitdaging dat niet elke klant hun aankoop beslissing neemt op dezelfde manier. De beslissing om te kopen is een individueel proces waarbij aan de eigen behoeften moet worden voldaan. Met het DISC Persoonlijkheids Model leert u hoe u specifiek kan reageren op het gedrag van klanten in elke fase van het koopbeslissingsproces. Hierdoor bereikt u meer succes in uw verkoop.

Check onderstaande youtube video in het kader van een effectieve sales training pitch.


Leerdoelen

  1. U leert uw eigen favoriete stijl van verkopen kennen door middel van het DISC Persoonlijkheids Model.
  2. U leert hoe u uw producten en diensten op een zodanige wijze aanbied zodat ze voldoen aan de behoeften van de klant.
  3. Verkopen met DISC helpt u bij het bereiken van meer vertrouwen in het communicatieproces en daarmee het verhogen van de klanttevredenheid en dus uw verkoopsucces.

 

Inhoud Sales Training

  1. Verkoopsucces door persoonlijkheid - de theoretische achtergrond van het beoordelen en het begrijpen van zowel de verkoop en het gedrag van klantenWaarom zijn sommige klanten zo "moeilijk"? - Het uitwerken van het normale koopgedrag van uw eigen klanten.
  2. Waar komt succesvolle verkoop op neer? –Traditioneel versus modern of “consultative selling” stijlen.
  3. Het koopbeslissingsproces – de ideale fasen van het verkoopproces en gedrag in elke fase.
  4. Oefenen in de beoordeling van het gedrag van uw eigen klanten – ontmoet de klant en inspireer hen in deze sales training.
  5. De strategie van een succesvol verkoop communicatieproces - oefenen en verbeteren van het aanpassingsvermogen in het gedrag.
  6. U ontdekt persoonlijk welke belemmerende gedachten en overtuigingen een succesvol verkoopgesprek in de weg staan. Als deze in kaart zijn gebracht bepalen we welke nieuwe krachtige gedachtepatronen zorgen voor een groter verkoopsucces.
  7. Aanpassingsvermogen” een belangrijke sleutel competentie - het produceren van een actieplan voor een volgend klantgesprek (nieuwe en bestaande klanten)

 

 

Methoden

  1. Een ervaren Sales DISC trainer presenteert de relevante inhoud en de benodigde achtergrond kennis door middel van een heldere presentatie en korte filmpjes. Naast de presentatie, sheets, achtergronden ontvangen de deelnemers een uitgebreide hand-out met complete strategieën hoe af te stemmen op diverse klanten.
  2. De onderwerpen worden toegespitst en afgestemd op de persoonlijke werkomgeving. Daarbij wordt gebruik gemaakt van praktische materialen, action planners, games en checklist om het geleerde succesvol in de praktijk uit te kunnen voeren.
  3. Er wordt intensief geoefend met een trainingsacteur en de deelnemers door middel van voorbereide cases. Daarbij is  het geven en ontvangen van feedback, intervisie een continue proces om het geleerde blijvend te verankeren. Er wordt zoveel mogelijk gewerkt met eigen cases in deze sales training.

 

Voordeel

-  U ontdekt uw persoonlijke voorkeursstijl in verkoop en leert hoe u persoonlijke sterktes toe kunt passen in uw eigen verkoopproces.

-  U leert hoe u het koopgedrag van uw klant kan beoordelen en hoe u hun behoeften kan herkennen.

-  U leert hoe uw met succes het verkoopproces kan beïnvloeden met behulp van het DiSC model.

-  Specifieke en duidelijk gestructureerde documentatie zorgt ervoor dat u het geleerde direct en concreet kunt toepassen in de praktijk.

-  U verhoogt uw omzet doordat uw aanpassingsvermogen krachtig is ontwikkelt. Daarmee kunt u zich effectiever afstemmen op de behoeften van verschillende type klanten.

-  U leert hoe u een lange termijnrelatie kunt opbouwen door een sfeer van vertrouwen te ontwikkelen.

 

Wat is de Strategieplanner voor verkoop en Service

Disc verkoopVerhoog uw verkoopsucces door goede klantrelaties

Hoe ga je succesvol om met klanten, leveranciers, collega's en partners. Dit is vandaag de dat een essentiële concurrente factor. Met deze strategieplanner kunt u de klant- en servicetevredenheid vergroten en daarmee sterke en lange termijnrelaties opbouwen. Met behulp van deze planner kunt u in de voorbereiding al in detail inzichtelijk maken wat de gedragstendensen en behoeften van uw klant zijn en welke salesstrategie u dient te voeren tijdens het salesgesprek.

Daarnaast is het een krachtig coach tool voor managers om hun medewerkers te coachen en ontwikkelen in sales vaardigheden.

 

 

 

Doelgroep

Account- en key accountmanagers, consultants, sales managers, partners, directie, ZZP’ers, telefonische verkopers die graag hun aanpassingsvermogen naar klanten met succes willen uitbreiden.


Als interne opleiding voor bedrijven
Locatie: Deze training kan intern gegeven worden zodat u profiteert van aanzienlijk lagere kosten!


Trainer:
U kunt kiezen uit een van onze trainers, afhankelijk van zijn woonplaats, beroepservaring of specialisatie gebied.


Uw investering:
Prijs is afhankelijk van aantal deelnemers en de duur van de sessie. Neem contact met ons op en wij maken een voorstel die voldoet aan uw persoonlijke wensen en behoeften.

U kunt contact opnemen met Dave Clifford op tel. 026- 443 95 50 of mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..